Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.
Obchodné podmienky
FRANK s.r.o.
Všeobecné ustanovenia
- Tieto obchodné podmienky platia výlučne pri nákupe prostredníctvom internetového portálu sperkyfrank.sk, ktorého prevádzkovateľom je spoločnosť FRANK s. r. o., so sídlom: Plzeňská 13/2369, 040 11 Košice, IČO: 36194280,
IČ DPH: SK 2020059360, zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Košice I – oddiel: Sro, Vložka číslo: 11228/V. Orgánom dozoru je Inšpektorát SOI pre Košický kraj, Vrátna 3, P. O. BOX A-35, 040 65 Košice I, Odbor výkonu dozoru.
- Tieto obchodné podmienky definujú zásady obchodných vzťahov medzi predávajúcim - prevádzkovateľom internetového obchodu sperkyfrank.sk a kupujúcimi a sú neoddeliteľnou súčasťou takto uzatvorenej kúpnej zmluvy.
- Kupujúci odoslaním objednávky potvrdzuje, že bol oboznámený s dodacími a obchodnými podmienkami a vyjadruje súhlas s uvedenými podmienkami, ktoré sú súčasne pre obe strany záväzné.
- Zmluvné vzťahy na základe kúpnej zmluvy medzi poskytovateľom ako predávajúcim na jednej strane a kupujúcim na strane druhej sú uzatvorené v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky a riadia sa:
V prípade, že zmluvnou stranou, kupujúcim je spotrebiteľ, všetky obchodné vzťahy neupravené týmito podmienkami sa riadia zákonom č.40/1964 Z. z., Občiansky zákonník, zákonom č. 250/2007 Z. z., o ochrane spotrebiteľa, zákonom č. 108/2000, o ochrane spotrebiteľa pri podomovom a zásielkovom predaji, v platných zneniach k dátumu vzniku zmluvných vzťahov.
V prípade, že zmluvnou stranou, kupujúcim je podnikateľ, všetky obchodné vzťahy neupravené týmito obchodnými podmienkami sa riadia zákonom č. 513/1991 Z. z., Obchodný zákonník, v platnom znení k dátumu vzniku zmluvných vzťahov.
Obchodný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorý nie je konečným spotrebiteľom, sa rieši podľa individuálne dohodnutých podmienok. Predávajúci je oprávnený jednostranne odmietnuť uzavretie kúpnej zmluvy. O tejto skutočnosti informuje kupujúceho písomne na jeho emailovú adresu uvedenú v objednávke.
Vymedzenie pojmov
Prevádzkovateľ - FRANK s.r.o, so sídlom: Plzeňská 13/2369, 040 11 Košice , IČO:36 194 280, IČ DPH: SK 2020059360, zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Košice I – oddiel: Sro, Vložka číslo: 11228/V. Kontaktné údaje belaska@frank-collection.sk, tel. č.: +421 905 603 650.
Poskytovateľ – predávajúci (dodávateľ) je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy koná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti. Pre účely týchto obchodných podmienok je prevádzkovateľ zároveň poskytovateľom.
Kupujúci – znamená osobu (spotrebiteľa alebo podnikateľa), s ktorou predávajúci uzatvára kúpnu zmluvu.
Spotrebiteľ - fyzická osoba, nepodnikateľ, ktorý nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Každý občan, ktorý kupuje výrobky alebo služby pre svoju osobnú spotrebu.
Podnikateľ - osoba zapísaná v obchodnom registri; osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia; osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov (napr. advokáti) a fyzická osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.
Tovar – každá skladovateľná fyzická položka zaradená v ponuke tohto e-shopu, ktorú je možné zakúpiť.
Služba – neskladovateľná, nehmotná, nedeliteľná, odplatná položka ponuky tohto e-shopu, poskytuje sa ako doplnok ku tovaru.
Objednávanie tovaru a uzatvorenie kúpnej zmluvy
- Predávajúci prijíma objednávky nepretržite, 24 hodín denne, 7 dní v týždni, 365 dní v roku. Vyhradzuje si právo na technické odstávky, ktoré budú v čase ich priebehu oznámené na úvodnej stránke e-shopu.
- Telefonická a emailová podpora pre objednávky e-shopu je dostupná v pracovných dňoch v čase 8:00-16:30. na tel. č.: 055/6411713, marketing@frank-collection.sk. Emaily prijaté mimo pracovného času podpory budú vyriešené najbližší nasledujúci pracovný deň. Cena za telefonický hovor sa riadi podľa aktuálneho cenníka poskytovateľa telekomunikačných služieb kupujúceho/potenciálneho kupujúceho.
- Kupujúci si vyberá produkt/y na základe aktuálnej ponuky e-shopu sperkyfrank.sk, svoj výber potvrdzuje pridaním do virtuálneho nákupného košíka, z ktorého sa tlačidlom dokončiť objednávku presúva do prostredia „pokladne“. Vyplní potrebné údaje, zvolí si spôsob platby a dopravy, dá súhlas minimálne so spracovaním osobných údajov pre účely dokončenia objednávky a potvrdí objednávku.
- Objednávky uskutočnené prostredníctvom internetového obchodu sperkyfrank.sk sú záväzné . Kupujúci uskutočnením objednávky potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito obchodnými podmienkami.
- Kupujúci vykonaním objednávky uzatvára s predávajúcim kúpnu zmluvu. Na jednu vykonanú a potvrdenú objednávku sa vytvára jedna kúpna zmluva. Bližšie dojednanie objednávky v poli objednávkového formulára „Poznámka“ je pre jedného kupujúceho záväzné len pre jednu konkrétnu kúpnu zmluvu.
- Predávajúci následne odošle na e-mail kupujúceho potvrdenie o akceptácii objednávky.
- E-mailové notifikácie sú automatické, do niekoľkých sekúnd po evidencii objednávky predávajúceho systémom a sú nevyhnutným krokom pri uzatváraní kúpnej zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim.
- Kúpna zmluva je uzavretá doručením akceptácie objednávky v elektronickej alebo písomnej podobe kupujúcemu.
- Predmetom zmluvy je tovar uvedený v objednávke a vybraný kupujúcim z dostupnej ponuky obchodu.
- Pre komunikáciu o objednávke je pre kupujúceho dôležité číslo objednávky. Len základe čísla objednávky je možné meniť údaje v už potvrdenej objednávke.
- Pri zložitejších, špecifickejších alebo pri objednávkach vyšších nominálnych hodnôt je možná koordinácia postupu uzavretia objednávky aj telefonicky, prípadne osobnou e-mailovou komunikáciou so zvýšenou pozornosťou.
- Takto uzatvorenú zmluvu nie je možné jednostranne meniť.
- Takto uzatvorenú zmluvu je možné zrušiť na základe dohody oboch strán.
- Zmluva sa uzatvára v slovenskom jazyku.
- Objednávky prijaté predávajúcim do 14:00 vybavuje predávajúci v rovnaký deň. Objednávky prijaté predávajúcim po 14:00 vybavuje predávajúci najbližší pracovný deň.
Ceny tovaru
- Ceny tovarov uvádza predávajúci vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých iných daní.
- Predávajúci si vyhradzuje právo meniť ceny tovaru v ponuke e-shopu sperkyfrank.sk.
- Predávajúci si vyhradzuje právo zavádzať nový tovar do predaja, vyhlasovať, meniť alebo odvolávať zľavové akcie, poskytovať zľavové kupóny. Pri uskutočnenej objednávke nie je možné spätne sa domáhať zľavnenej alebo akciovej ceny, pokiaľ v čase nákupu neplatila.
- Ceny tovarov sú uvedené bez ceny za dopravu.
- Pre prijaté objednávky platí konečná cena taká, aká bola kalkulovaná zákazníkovi v momente uzatvárania objednávky. Predajca túto dojednanú sumu nemôže jednostranne meniť. V prípade, že nastane dodatočná zmena tovaru v objednávke, a cena tovaru sa mení tiež, kupujúci musí byť e-mailom oboznámený o zmenenej cene a musí dodatočne súhlasiť. Ak podmienky nie sú splnené, následkom je zrušenie objednávky.
Dodacie podmienky
- Kupujúci si v nákupnom procese zvolí spôsob dopravy tovaru zo svojho nákupného košíka. Pre jednu potvrdenú objednávku si kupujúci vyberá jeden spôsob dopravy.
- Predávajúci ponúka nasledujúce spôsoby dopravy:
Zásielkovňa – dodanie na výdajné miesto Zpoint (2,69€)
DPD – Dodanie domov (4,29€)
DPD Parcelshop – dodanie na odberné miesto DPD (3,29€)
Osobný odber pobočka Košice Galéria (0€)
- Predávajúci zasiela tovar primárne v rámci SR, vždy podľa platného cenníka, ktorý kupujúci nájde v týchto obchodných podmienkach alebo ktorý sa zobrazí vo formulári pri výbere dopravy.
- Pre dopravu do zahraničia je potrebné kontaktovať podporu e-shopu, ktorá preverí možnosti dopravy a informuje kupujúceho o individuálne nacenenej doprave.
- Potvrdením a zaplatením objednávky vzniká kupujúcemu povinnosť prevziať si tovar pri jeho doručení. Ak si kupujúci vybral spôsob dopravy, ktorého prevedenie umožňuje opakované doručenie (kuriér), bude zásielka doručená na ním vybrané miesto opakovane. Pre opakované doručenie do tretice je možné kontaktovať podporu e-shopu, ktorá následne vyžiada opakované doručenie.
- Kupujúci má možnosť zmeniť dodacie údaje pred odoslaním objednávky kuriérskou spoločnosťou kontaktovaním podpory e-shopu.
- Kupujúci má možnosť zmeniť dodacie údaje po odoslaní objednávky kuriérskou spoločnosťou kontaktovaním kuriérskej spoločnosti, avšak za takúto zmenu predajca ďalej nezodpovedá.
- Dodacia lehota na doručenie objednávky sú štandardne 2-3pracovné dni. Dodacia lehota počas sezónne vyťaženejších dní môže byť odôvodnene predĺžená. Predávajúci v takomto prípade kupujúceho upozorní na predĺženie dodacej lehoty a dohadne dobu, do ktorej by mal kupujúci svoju objednávku obdržať.
Platobné podmienky
- Predávajúci jasne a zreteľne informuje kupujúceho v objednávkovom formulári o cene a)vybratého tovaru, príp. služieb, b)dopravy c) za vybratý druh platby (v príp. dobierky), čo sumarizuje v poli „celková cena“.
- Kupujúci si v nákupnom procese zvolí spôsob platby vo svojom nákupnom košíku. Pre jednu potvrdenú objednávku si kupujúci vyberá jeden spôsob platby.
- Predávajúci ponúka nasledujúce spôsoby platby:
Platba eCard -platobná brána VÚB
Platba prevodom
Platba na dobierku (1,50€)
Platba pri prevzatí v pobočke OC Galéria Košice (možná len pri osobnom odbere v pobočke OC Galéria Košice)
- Kupujúci potvrdením objednávky súhlasí so zaplatením oznámenej čiastky kliknutím na tlačidlo „dokončiť objednávku“.
- Predávajúci poskytuje kupujúcemu možnosť znížiť cenu tovaru prostredníctvom zľavovej poukážky. Zľavovú poukážku môže kupujúci vlastniť elektronicky alebo fyzicky, podľa prebiehajúcej akcie. Predávajúci si v prípade pochybností vyhradzuje právo overenia pôvodu poukážky. Zľavová poukážka je nosičom jedinečného zľavového kódu, ktorého aplikáciou do políčka „kód zľavového poukazu“ kupujúci zníži cenu tovaru o príslušnú sumu/ príslušné percento zľavy. Túto informáciu má uvedenú na poukážke alebo ňou bol oboznámený pri získaní elektronickej zľavovej poukážky.
- Zľava uplatnená zľavovou poukážkou sa vzťahuje iba na tovar, ak nie je uvedené inak. Zľavová poukážka – zľavový kód sa dá uplatniť len raz, a môže mať limitovaný čas využitia.
- Zľavovou poukážkou – zľavovým kódom nie je možné znížiť cenu do mínusu.
- Zľava nie je dodatočne a právne nárokovateľná v prípade, že ju kupujúci pri objednávke nevyužil.
- Zľavy na nákup v podobe konkrétnej sumy sa nepreplácajú.
- Zľavové poukážky so zľavovým kódom sa dajú uplatniť iba pri nákupe cez e.shop.
Odstúpenie od kúpnej zmluvy
- Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu v súlade s ust. §7 a nasl. Zákona č.102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“) v lehote 14 dní od prevzatia tovaru, resp. odo dňa uzavretia zmluvy o poskytnutí služby alebo zmluvy o poskytovaní elektronického obsahu nedodávaného na hmotnom nosiči, ak predávajúci včas a riadne splnil informačné povinnosti podľa ust. § 3 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
- Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
- Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy , predmetom ktorej je predaj tovaru zhotoveného podľa osobitých požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného pre jedného spotrebiteľa.
- Ak predávajúci nemôže splniť svoje povinnosti vyplývajúce mu z kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať nie je schopný dodať tovar zákazníkovi v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v objednávke predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a zároveň je povinný ponúknuť kupujúcemu náhradné plnenie alebo možnosť pre kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy (stornovať objednávku).
- Predávajúci si vyhradzuje právo nepristúpiť k uzavretiu kúpnej zmluvy ak včas zistí, že kupujúci uviedol na objednávke nepravdivé alebo zavádzajúce údaje, prípadne údaje chýbajú. Kupujúci bude kontaktovaný predávajúcim, a predávajúci vynaloží čo najväčšiu snahu vyriešiť danú situáciu v záujme oboch strán aby bolo možné kúpnu zmluvu uzatvoriť.
- Kupujúci je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť predávajúcemu alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru.
- Predávajúci bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vráti kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov; tým nie je dotknuté ustanovenie § 8 ods. 5. uvedené v bodoch 8. a 9. a ceny za službu, ak je predmetom zmluvy poskytnutie služby a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby.
- Predávajúci nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil kupujúci, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.
- Pri odstúpení od zmluvy znáša kupujúci iba náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci súhlasil, že ich bude znášať sám, alebo ak si nesplnil povinnosť podľa § 3 ods. 1 písm. i).
- Predávajúci nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby podľa bodu 7. pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu.
- Pri odstúpení od zmluvy znáša kupujúci iba náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu.
- Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je podľa § 7 ods. 6 písmeno e) predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený.
Reklamácie a záručné podmienky
- Vybavovanie reklamácií sa riadi záručnými podmienkami konkrétneho tovaru, Obchodným zákonníkom a príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka a osobitnými predpismi. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar pri prevzatí kupujúcim. Ak sa jedná o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo na bezplatné, včasné a riadne odstránenie predávajúcim.
- Záručná doba na všetok ponúkaný tovar v internetovom obchode predávajúceho je 24 mesiacov s výnimkami stanovenými zákonom. Na uplatnenie práv zo zodpovednosti za chyby (reklamáciu) vždy postačuje doklad o zakúpení (priložená faktúra). Predloženie dokladu o zakúpení na účely reklamácie postačuje aj v prípade, že bol vydaný záručný list, ale zákazník ho stratil. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len časti veci, výmenu časti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezvadný, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
- Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Rovnaké práva má kupujúci, ak ide o odstrániteľné vady, ak však nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny tovaru.
- Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie veci (alebo jej častí) spôsobené používaním, mechanické poškodenia výrobku spôsobené kupujúcim, nesprávnym zaobchádzaním s výrobkom, spôsobom iným ako bol uvedený v návode na používanie, zanedbaním starostlivosti a údržby o tovar, poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, používaním tovaru v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi alebo iným porušením záručných podmienok. Zo zodpovednosti sú taktiež vyňaté chyby alebo poškodenia výrobku, ktoré vznikli pri živelnej pohrome.
- Kupujúci má právo reklamovať aj výrobok zakúpený vo výpredaji alebo za zníženú cenu, avšak chyba nesmie súvisieť s dôvodom, prečo bol výrobok predávaný za zníženú cenu.
- Reklamovaný tovar je kupujúci povinný doručiť na reklamáciu čistý, mechanicky nepoškodený, s kópiou faktúry alebo kópiou dokladu z registračnej pokladne. Kupujúci je povinný spolu s tovarom zaslať aj popis chyby vo formulári, ktorý poskytuje predávajúci na stiahnutie TU.
- Reklamáciu tovaru vybavuje predávajúci bez zbytočného odkladu, maximálne však do 30 dní od dátumu doručenia reklamácie kupujúcim resp. prepravnou spoločnosťou. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok. Vybavením oprávnenej reklamácie sa záručná doba predlžuje o dobu trvania reklamácie. Ak bola reklamácia v zákonnej záručnej lehote vybavená výmenou tovaru za nový, potom záručná doba začne plynúť znova od dátumu vybavenia reklamácie..
- Kupujúci čo najskôr po zistení chyby výrobku odošle tento výrobok doporučene na adresu predávajúceho spolu s kópiou dokladu o kúpe a reklamačným protokolom s popisom chyby výrobku. V prípade potreby sa môže kupujúci informovať na e-mail: marketing@frank-collection.sk príp. na tel. čísle 0905 862 172, kde mu budú poskytnuté všetky potrebné informácie.
- V situácii, keď je tovar potrebné zaslať predávajúcemu, koná kupujúci tak, aby bol tovar zabalený do vhodného obalu, ktorý bude tovar dostatočne chrániť, vyhovuje nárokom na prepravu krehkého tovaru a označí zásielku príslušnými symbolmi.
- V prípade, že bol reklamovaný tovar poslaný poštou prípadne prepravnou spoločnosťou, dopravné náklady spojené s odoslaním reklamácie na adresu predávajúceho hradí kupujúci. Odoslanie reklamovaného tovaru späť zabezpečuje predávajúci poštou na svoje náklady. Akýkoľvek iný spôsob prepravy reklamovaného tovaru späť, na vyslovenú žiadosť kupujúceho hradí kupujúci.
Adresa na zasielanie reklamácií:
FRANK s. r. o., so sídlom:
Plzeňská 13/2369, 040 11 Košice
odd. online obchodu www.sperkyfrank.sk
Alternatívne riešenie sporov
- Kupujúci podľa bod 3. písm. a) Úvodných ustanovení týchto VOP má v zmysle §11 ods. 1 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva alebo nie je spokojný so spôsobom , ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu.
- Ak na žiadosť podľa bodu 1 odpovedal predávajúci zamietavo alebo na žiadosť neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania má kupujúci právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu v zmysle § 11 ods.2 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.
- Kupujúci má právo vybrať si subjekt alternatívneho riešenia spotrebiteľského sporu. Aktuálny zoznam subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov a bližšie informácie o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov , najmä o možnostiach a podmienkach alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov je uvedený na stránke Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky
http://www.economy.gov.sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-iir/146965s.
- Kupujúci môže na riešenie sporu tiež využiť platformu na riešenie sporov online https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage
- Alternatívne riešenie spotrebiteľského sporu sa začína na návrh kupujúceho u subjektu alternatívneho riešenia spotrebiteľského sporu.
- Podmienky riešenia sporu prostredníctvom systému alternatívneho riešenia sporov:
- a) kupujúci musí využiť všetky zákonom dané možnosti pred tým, ako sa obráti na príslušný subjekt alternatívneho riešenia sporu, napr. uplatní si svoje právo v reklamačnom konaní;
b) kupujúci musí podať návrh do jedného roka odo dňa doručenia zamietavej odpovede predávajúceho na žiadosť kupujúceho o nápravu alebo márneho uplynutia 30 dňovej lehoty odo dňa, kedy kupujúci odoslal predávajúcemu žiadosť o nápravu, na ktorú predávajúci neodpovedal; - c) vyčísliteľná hodnota sporu musí presahovať sumu 20,- €;
- d) subjekt alternatívneho riešenia sporov môže návrh odmietnuť ak sa vecou, ktorej sa návrh týka, už predtým zaoberal a kupujúci bol informovaný o vybavení jeho podania, pričom návrh neobsahuje žiadne nové skutočnosti a alternatívne riešenie sporu by vzhľadom na všetky okolnosti bolo zjavne neúčelné;
- e) subjekt alternatívneho riešenia sporov môže návrh odmietnuť ak vzhľadom na všetky okolnosti je zrejmé, že alternatívne riešenie sporov by bolo možné viesť len s vyvinutím neprimeraného úsilia;
- f) nesmie ísť o spory podľa § 4 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov
- Návrh musí obsahovať:
- a) identifikačné údaje strán sporu (Vaše a naše),
- b) úplné a zrozumiteľné opísanie rozhodujúcich skutočností (čo je sporné),
- c) označenie, čoho sa navrhovateľ (Vy) domáha (napr. vrátenie kúpnej ceny, výmeny tovaru a pod.),
- d) dátum, kedy navrhovateľ uplatnil svoje právo, ktoré je predmetom sporu, u predávajúceho prvýkrát (napr. prvá reklamácie),
- e) vyhlásenie, že vo veci nerozhodol súd, nebol vydaný rozhodcovský nález a nebola uzavretá dohoda strán v rámci alternatívneho riešenia spotrebiteľského sporu a ani nebolo začaté konanie pred súdom, rozhodcovské konanie alebo alternatívne riešenie spotrebiteľského sporu podľa tohto zákona,
- f) dátum a podpis navrhovateľa (Váš).
K návrhu sa priloží doklad o skutočnosti, že sa navrhovateľovi nepodarilo spor vyriešiť priamo (napríklad naše korešpondencia a pod.), a ďalšie písomnosti potvrdzujúce uvádzané skutočnosti, ak sú k dispozícii. K návrhu sa priloží plná moc, ak je navrhovateľ zastúpený na základe plnej moci. Návrh možno podať najmä písomne, ústne do zápisnice, alebo elektronicky prostredníctvom emailu.
- Alternatívne riešenie spotrebiteľského sporu musí byť ukončené do 90 dní od jeho začatia. U zvlášť zložitých sporov možno túto lehotu predĺžiť o 30 dní, a to aj opakovane. Alternatívne riešenie spotrebiteľského sporu končí:
- a) uzavretím dohody strán sporu (dobrovoľné),
- b) vydaním odôvodneného stanoviska,
- c) odložením návrhu (napr. spotrebiteľ vyhlási, že sa rozhodol ukončiť svoju účasť na alternatívnom riešení sporu),
- d) úmrtím alebo vyhlásením za mŕtveho v prípade strany sporu, ktorá je fyzickou osobou,
- e) zánikom bez právneho nástupcu v prípade strany sporu, ktorá je právnickou osobou,
- f) vyčiarknutím oprávnenej právnickej osoby zo zoznamu.
- Subjekt alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov môže požadovať za začatie riešenia sporu od kupujúceho poplatok, ktorého výšku zverejňuje na svojom webovom sídle . Náklady spojené s alternatívnym riešením spotrebiteľských sporov znáša každá strana sporu samostatne.
- V prípade, že alternatívne riešenie spotrebiteľského sporu nepovedie k vyriešeniu spotrebiteľského sporu sa samozrejme vždy môžete obrátiť na súd. Samozrejme tiež nemusíte ani možnosť alternatívneho riešenia spotrebiteľského sporu využiť a môžete sa s riešením spotrebiteľského sporu priamo obrátiť na príslušný súd.
Nevyzdvihnutie objednanej zásielky
Pri neprevzatí tovaru, ktorý je predmetom kúpnej zmluvy vzniknutej na základe objednávky kupujúceho na www.sperkyfrank.sk, je predávajúci oprávnený požadovať po kupujúcom náhradu škody vo výške nutne vynaložených nákladov súvisiacich s plnením z právoplatne vzniknutej kúpnej zmluvy vo výške 10 Euro.
Ochrana osobných údajov
Informácie o zákazníkoch sú spracovávané v súlade s ustanoveniami zákona č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene niektorých zákonov (ďalej len „zákon o ochrane osobných údajov“), v platnom znení, spolu s Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 a Smernicou Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/680. Kupujúci uzatvorením zmluvy súhlasí so spracovaním a zhromažďovaním osobných údajov za účelom ekonomického spracovania v databáze prevádzkovateľa po dobu 5 rokov od jeho posledného nákupu. Uzatvorená zmluva je predávajúcim archivovaná a kupujúcemu dostupná.
Vaše osobné údaje získavame, spracovávame a používame:
Na spracovanie vašich objednávok vrátane dodávky a služieb spojených s objednávkou.
Na spracovanie platieb.
Na odpovede na vaše otázky a dotazy.
Orgán dozoru
Dozor nad dodržiavaním povinností prevádzkovateľa je Slovenská obchodná inšpekcia, Inšpektorát SOI pre Košický kraj, Vrátna 3, P. O. BOX A-35, 040 65 Košice 1, Odbor výkonu dozoru, ke@soi.sk tel. č. 055/729 07 05, 055/622 76 55, fax č. 055/622 46 95 Záverečné ustanovenia
Spotrebiteľ prehlasuje, že pred vyplnením alebo oznámením objednávky sa oboznámil s týmito všeobecnými podmienkami a reklamačným poriadkom.
Bez ohľadu na ostatné ustanovenia zmluvy, predávajúci nezodpovedá spotrebiteľovi za ušlý zisk, stratu príležitostí alebo žiadne iné nepriame alebo následné straty v dôsledku nedbalosti, porušenia zmluvy alebo vzniknuté iným spôsobom.
Tieto všeobecné obchodné podmienky boli formulované a ustanovené v dobrej viere, za účelom splnenia zákonných podmienok a úprav korektných obchodných vzťahov medzi predávajúcim a spotrebiteľom. V prípade, ak sa preukážu kompetentným orgánom Slovenskej republiky niektoré ustanovenia týchto podmienok ako neplatné alebo nevynútiteľné, a to celkom alebo čiastočne, platnosť a vynútiteľnosť ostatných ustanovení a zvyšné časti príslušného ustanovenia tým zostávajú nedotknuté.
Práva spotrebiteľa vo vzťahu k predávajúcemu vyplývajúce zo zákona o ochrane spotrebiteľa č. 634/1992 Zb. v znení neskorších zmien a predpisov a zákona o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji č. 108/2000 Z.z v znení neskorších zmien a predpisov, zostávajú týmito podmienkami nedotknuté.
Právne vzťahy a podmienky tu výslovne neupravené ako aj prípadné spory vzniknuté z neplnenia týchto podmienok sa riadia príslušnými ustanoveniami Obchodného alebo Občianskeho zákonníka.
Tieto obchodné podmienky platia v znení uvedenom na internetových stránkach www.sperkyfrank.sk v deň odoslania objednávky kupujúcim, ktorý ich bezvýhradne prijíma. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo na prípadnú zmenu či doplnenie obchodných podmienok.
Košice, 17.12.2021